Op naar de golven en daar voorbij!

14 januari 2017 - Kokrobite, Ghana

13-01-2017

Helaas is het de laatste dag in Ko-Sa Beach. Hier zou ik echt nog een keer terug willen komen. We mochten meerijden met de eigenaars naar de Elminaa dungeon om daar een trotro te nemen naar Accra. Deze trotro had een tv-tje met een slecht geacteerde serie er op. Halverwege viel alleen het beeld weg en werd het een hoorspel.

In Accra reden we met een taxi naar het STC-busstation, daar heb ik een kaartje DSC_0684gehaald voor de zondag morgen om terug te gaan naar Accra. Daarna bracht hij ons naar Big Milly’s, de plek voor de volgende overnachting.

Deze plek is echt 100% toerisme. Er zijn huisjes om een bar heen die open is voor iedereen. In het weekend worden daar feestjes gegeven. Wordt gezellig dus. Het staat allemaal naast het strand. Wanneer je daar naartoe gaat, mag je geen waardevolle spullen mee. Lekker idee. We slapen in een slaapzaal, waar Julie gelukkig een slot had om de spullen veilig op te bergen. De douches zijn de gebruikelijke bucketshower.DSC_0691 Maar voordat we daar gebruik van gingen maken, dingen we eerst zwemmen in de zee. Hier is het wel lekkerder zwemmen dan in Ko-Sa. De golven zijn wel groter dan in Nederland.

Na de ‘douche’ gingen we een drankje doen bij het restaurantje. Het avondeten moesten we op voorhand bestellen. Het restaurantje is hoger gelegen, waardoor je zo uit kijkt over de vissersbootjes en de zee. Van een meneer kregen we drankjes aangeboden. Lang leven de witte kleur!DSC_0728

We hadden echt trek, we hadden de hele dag al niet gegeten, maar het eten kwam maar niet. Tot we werden opgehaald voor het buffet. Het was een lopend buffet, zonder dat we het wisten. Tijdens het eten gebon er al een drumband te drummen en een paar mensen deden Afrikaanse dansen. Die verschilden wel al met wat ik eerder had gezien. Dit alles gaf een leuke sfeer. Na de dansers begon een andere groep circustrucs te doen. Julie keek ernaar als een klein kind naar de kadootjes op Sinderklaasavond. Ook kregen we weer een drankje DSC_0745van dezelfde man. Die moet wat van ons denk…

Na de optredens zijn we gaan poolen met een New  Yorkse jongen en de kok van hier. Dat was erg komisch, want de New Yorker had een slok teveel op en raakte alles behalve de bal. Daarna gingen we zitten bij de bar en heb ik een huwelijksaanzoek afgewezen. Toen de andere mannen ook graag onze aandacht wilden, gingen we naar de slaapzaal.

14-01-2017

Vandaag heb ik surfles genomen! En ik heb een paar keer op de plank gestaan! DSC_0748Helemaal blij! Dit wil ik echt nog een keer doen. Helaas gaat Julie zo vertrekken en kan ik niet veel meer schrijven. Dat wordt de avond dus alleen spenderen en proberen de jongens te ontwijken. Gelukkig is er Reggae-avond, dus ik hoop dat ik toch van de avond kan genieten. Morgen vroeg vertrek ik dan weer richting Tamale, om daar nog voor twee weken aan het werk te gaan om daarna naar Zuid-Afrika te reizen. Mijn avontuur zit er hier dan alweer bijna op. Gek idee dat ik daarna niet meer terug kom. Naja, zeg nooit nooit.IMG_5307

Ps: check voor de foto’s bij ‘foto’s’.

Vandaag is dus de laatste dag van Julie hier, wat betekent dat ik na deze dag weer blogs moet schrijven met mijn mobiel. Dus mijn excuses alvast voor alle extra spelfouten. Daarnaast kan ik niet de foto’s van mijn fotocamera online zetten, dus dat worden foto’s van mijn mobiel. Ook kan ik ze niet in mijn blog zetten (de app is nog niet zover ontwikkeld),DSC_0771 dus moeten jullie zelf klikken op het kadertje ‘foto’s’. Maar dat lukt jullie vast ;). Dus ik ga mijn best doen en anders moeten jullie wachten tot ik eer een pc of laptop heb gevonden!IMG_5275

--------------update----------------

. Ik ben samen met twee andere meisjes gaan surfen. Gelukkig hadden zij het ook nog nooit gedaan. We kregen uitleg van Ben, ook welk mr. Bing genoemd, die hier al 10 jaar woont. Na de uitleg ging ik kijken of ik het in praktijk kon brengen. En ik moet bekennen, als beginner heb ik best wel skills. Hij nam de andere twee apart om extra te oefenen en hij liet mij mijn gang gaan. En! Ik heb een paar keer gestaan! swag! Helaas ging de tijd snel om. Ik denk zelfs dat we korter dan een uur les hadden, omdat zijn planning vol was.

. Na het surfen heb ik mijn laatste blog geüpload. Daarna hebben Julie en ik voor de laatste keer samen gelunched. Helaas gaat ze vanavond weer terug naar België. Voor haar zit haar tijd hier er op. Ondanks we totaal verschillende persoontjes zijn, hadden we veel gemeen en hebben we, voor mijn gevoel, een goede band opgebouwd. Na drie maanden samen geleefd te hebben, ga ik dr zeker missen de komende weken. Gelukkig ligt België en Nederland dicht bij elkaar en kunnen we elkaar gaan bezoeken!

. En toen was je alleen. Ik kijk een beetje op tegen vanavond. In je eentje met al die gekke Ghanesen is toch wat spannender dan met twee. Gelukkig hoorde ik een bekende taal toen ik mijn kamer uit liep! Nederlanders! En zelfs bekenden, twee mei de. Die we hadden ontmoet bij het Elmina Castle. Top, daar ga ik bij zitten vanaaf. Ook kwam ik een meisje tegen die in hetzelfde studiejaar als mij heeft gezeten! Hoe klein is de wereld? Ik at vanaaf wel alleen , maar daarna kon ik bij de meiden zitten om te genieten van de reggae-avond. Al was ik erg moe en wilde ik gaan slapen. Al werd het lastig omdat voor mijn gevoel de band in mijn kamers stond en de bas mij mijn bed uit trilde.

1. Marian Vos:
    15 januari 2017
    Mooie foto's en leuke reisverslagen Lotte . Je zal Julie wel erg gaan missen. Je komt binnenkort thuis met een schat aan ervaringen. Nog veel plezier in Zuid Afrika!
  2. Grieteke:
    19 januari 2017
    Hoi Lotte

Als allereerste: Van harte Gefeliciteerd met je verjaardag!
    En wat een leuke blog. Je schrijft op een hele leuke manier...en wat een belevenis !
    Fantastisch al je foto's, dan hebben we een beetje beeld hoe het daar is.
    Jammer dat Julie jou gaat verlaten, maar jou kennende heb je snel weer een vriendschap.
    Nog veel werk en reis plezier en vooral genieten!
    liefs Rob en Grieteke