Do you like my deet?

16 februari 2017 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

14-02-2017

We zouden deze morgen een wandeltocht gaan maken, waarbij je van een klif in een rivier kan springen, maar het regende super hard. Sommigen van de groep gingen wel, maar ik was weer eens verstandig en had geen zin om nog eens ziek te worden, dus ik bleef bij het hotel. Dat kwam eigenlijk wel goed uit, want ik liep erg achter met mijn dagboek en blog.  Ik ben tot na de lunch bezig geweest met overtypen. Voor de lunch heb ik een heerlijk mandje met vissoorten besteld, net of ik een rijke tata ben.

Na ik alles had overgetyped, ben ik naar het strand gegaan en heb ik heerlijk hardgelopen. Goh wat heb ik dat gemist. Ik moest op een gegeven moment even wachten met rennen, omdat er koeien in de weg stonden. Die schijnen hier gevaarlijk te zijn. Omdat het te lang duurde ben ik er in een boog, door de zee, omheen gelopen.

Om half 5 gingen we met z'n allen naar een riviertje. Daar stonden twee boodjes klaar voor ons. Ze waren van een witte man die de zwarte jongentjes echt als slaafjes gebruikten. Dat vonden we maar niet kunnen. Maar goed, wij met z'n in die boodjes. We zagen eigenlijk niet veel interessants, behalve vliegende vissen. We hebben heerlijk een uurtje gedobberd en zijn daarna weer terug gevaren. Het was tijd voor het diner, maar voor we mochten beginnen moesten alle 'jonge' vrouwen uit de groep naar voren. We kregen allemaal een paketje. Iemand uit onze groep had een Valentijnskado voor ons gekocht. Het was een glazen penguin uit swaziland. Super cute. Jammer alleen dat er geen jonge knappe mannen in de groep zitten die de geheime aanbidder had kunnen zijn. Tijdens het diner heeft het personeel weer voor ons gezongen. Dat zingen zouden ze in elk restaurant van Nederland wel mogen instellen! Na het diner hebben we met z'n allen nog een drankje gedaan, maar het werd niet zo laat als gister. Wel had ik nog een date met mijn deet. Bijzaak. Joe!

15-02-2017

Ik heb het grootste gedeelte van deze dag geslapen in de bus. Het enige beetje interessante wat we gezien hadden was een schuur-markt. Aan het einde van de middag kwamen we aan bij Port Elisabeth. Daar hadden we een hotel aan het strand, maar onze kamer keek uit op een watertank. Ik heb op de computer daar een paar foto's van mijn camera op mijn blog kunnen zetten.

Daarna gingen Alfonds, Ton, Hanna en ik uiteten bij een restaurant aan de overkant van het hotel. Meerderen van de groep zaten daar al te eten. Het was heerlijk en we hebben lekker gebabbeld. Op de terugweg wilden we weer terug oversteken naar het hotel, maar een automobilist was het er niet mee eens. Wij liepen door groen, maar dat vond hij niet, hij reed Alfonds en mij daarom bijna aan.  Gelukkig green wij elkaar vast en trokken we elkaar naar achter. Hanna en Ton schrokken er meer van dan wij. Maar we kwamen er met de schrik van af. De automobilist ook. De rest van de weg naar de hotelkamer verliep veilig.

16-02-2017

Vandaag reden we de tuinroute en gingen we langs de vijf 'bruhen'. De vijf bruggen waren gewoon vijf hele grote bruggen tussen bergen. Daar reed gewoon verkeer over. Ik had er zelf wat anders van verwacht. Maar op een punt gingen we de bus uit om een hele klim te doen om bij hangbruggen te komen. Die hingen tussen twee bergen en brachten je op een mooi stenen strandje. Daar hebben we allemaal koppelfoto's van iedereen gemaakt. 'Zoenen, Zoenen, zoenen!'. Het is een heel mooi gezicht; de zee die probeert de bergen weg te duwen. Na dit een tijd aanschouwt te hebben, liepen we de andere brug weer over en klommen we terug naar een soort strandtent. Daar namen we nog een zomers drankje, om daarna verder te rijden.

We kochten een lunch bij de Spar en gingen heerlijk op het strand picknicken. Daarna reden we door naar het volgende hotel. We kregen huisjes die met z'n allen uitkeken op een privezwembad. Daar gingen we natuurlijk met z'n allen in! Zo leuk dat we gewoon met zijn allen kunnen geinen. Het is net of ik iedereen al jaren ken. We jennen elkaar en dagen elkaar uit. Toch ergens gek, omdat de meesten stukken ouder zijn dan mij. Misschien daarom juist leuker. Het lijkt net een grote familie waarmee we op vakantie zijn. Met het diner hebben we heerlijk gebabbeld met Henk en Annet en Ton en Alfonds. We hadden het over de exen van Henk. Heel grappig om te horen, want je beseft het soms van mensen niet, maar iedereen is een keer jong geweest. Dat bedenk je je in eerste instantie niet. Deze dag was echt heerlijk gezellig met zijn allen. Echt vakantie!

ps: Ik wil wel meer schrijven, maar ik moet zodirect mijn koffer inpakken omdat we daar morgen geen tijd voor hebben. De rest van mijn blog en foto's zal ik daarom in Nederland weer gaan uploaden. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik de afgelopen dagen onwijs heb genoten. We hebben super gave dingen gedaan! Ik heb een baby struisvogel vastgehouden, een heel mooi eiland bezocht, de binnenkant van grotten bekeken en trekpleisters in Kaapstad bezocht. Dus teveel om nu nog allemaal uit te typen. Dus. Joe!

pps: Ik zal mijn best doen om iets van de dertig graden hier mee naar huis te nemen, maar kan niets verzekeren!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marcel v zelst:
    22 februari 2017
    Lotte wat fijn om te lezen dat je het gezellig heb. Nog even en dan zit het erop ! Maar deze dagen nog even lekker genieten van alles daar en alvast een goede reis. :)
  2. Papzel:
    22 februari 2017
    Ja hoor, ik heb het gered. Alles weer gelezen.
    Ben trouwens blij dat je alles heelhuids heb doorstaan. Heerlijk dat je ook van dis alles heb kunnen genieten.
    Tot donderdag, ik weet zeker dat je veel sterke verhalen nog over hebt!