Ook in Ghana nog de badjuf

5 januari 2017 - Tamale, Ghana

1 t/m 4-01-2017

Het jaar begon rustig. Zondag tot en met woensdag waren erg saaie dagen. Ik zal jullie de saaiheid besparen en ze opsommen. Zondag heb ik gechilld meer niet. Maandag hebben Julie en ik de schildering op de NCS-school afgewerkt. Het ziet er mooi uit en ik denk dat ze er wel blij mee zijn.Het resultaat 2

Dinsdag zou de NCS-school weer moeten beginnen, maar de leerlingen wisten dat waarschijnlijk niet want ze kwamen niet opdagen. Dit zorgde voor een saaie dag op de lodge. Woensdag kwamen de kids weer niet. Saaaaiheid. Zo wordt de week wel heel erg lang en krijg ik steeds meer zin om naar huis te gaan. Bij het gastgezin terug ben ik Mary wezen helpen met het maken van chips, een soort gefrituurde koekjes. Een foto van een foto van de AHet recept heb ik opgeschreven!

5-01-2017

Gelukkig gaan we vandaag wel weer iets leuks doen! Omdat de kinderen toch niet naar school komen en het Julie haar laatste week is, Met z'n 10en in de yellow yellowgaan we vandaag met de kinderen van haar gastgezin naar het zwembad. We verzamelden bij haar huis, kan ik eindelijk haar stulpje een keer zien. een paar kinderen herkende ik van ons filmpje. We zochten naar een taxi, maar de eerste wilde ons afzetten. Dus we zochten verder. Uiteindelijk vonden we een yellow yellow die ons mee wilde nemen. We gingen met z’n tienen in dat kleine wagentje. En het paste!

Bij de VRA-pool aangekomen, vertelde iemand dat  het zwembad dicht is. Balen, want de kindjes hadden er zich zo opGezellig bij het zwembad verheugd. Gelukkig was er nog een ander zwembad dichtbij die wel open was, Discovery. We vonden een mooi driehoekig bad met een pierebadje er naast. De kindertjes gingen voorzichtig in het badje, maar toen ze er eenmaal inzaten hadden die de tijd van hun leven. De grotere jongens gingen in het grote bad, Lotte de badjuf!maar zwemmen kunnen ze niet. Zo hebben ze een tijd in het water gespeeld. Julie speelde voor krokodil in het kleine badje en we gingen ballen. Ook hebben we de kinderen proberen te leren zwemmen, maar dat is lastiger dan je denkt! Julie had koekjes en frisdrank meegenomen. Julie met haar gastgezinDe wc’s waren super smerig. Het bestuur van het zwembad was gister opgestapt en het nieuwe bestuur zou pas morgen komen. Vandaar dat er geen schoonmakers waren. Dus dan maar achter het wc-hokje urineren.

Tegen drie uur zagen de koppies van de kids er wat vermoeiend uit. We gingen met de taxi naar huis. Ik was ook dood op en ben vroeg naar bed gegaan.Pose!Julie das kleine krokodil